Cum să agăți pe cineva folosindu-te de Facebook - Toma Grozăvescu

Lasă-mă să-ți spun un secret: în marketing nu se câștigă prea bine. Majoritatea celor care activăm în domeniu o facem din plăcere, pentru că ne pasionează.

Asta nu înseamnă că nu sunt și părți bune. Practic, în fișa postului scrie, printre altele, că trebuie să stai pe Facebook. Ținând cont de faptul că o facem cu toții, nu e rău să fii și plătit pentru asta 😉

Ei bine, tot lucrând cu Facebook de vreo 3 ani de când fac Social Media Marketing, am ajuns să cunosc destul de bine cum funcționează platforma. Și cum la un moment dat ajungi să te plictisești de orice, am început să mă întreb: oare ce alte lucruri aș mai putea face cu ceea ce știu, pe lângă promovarea unor produse?

Bineînțeles că nu mi-a luat mult până să îmi dau seama că „Hey, poți agăța fete cu chestia asta!

Așa am ajuns să creez strategia pe care ți-o voi prezenta mai jos și pe care am îmbunătățit-o de-a lungul timpului.

Aceasta ține cont de cunoștințele mele de marketing, de modul în care funcționează algoritmul Facebook, dar și de principii de psihologie și de modul în care funcționăm noi, ființele umane.

Așa că prietenul meu/prietena mea, ține minte: cu puteri mari vin responsabilități mari…

.

.

(un moment de tăcere te rog, pentru momentul deep creat prin folosirea unui citat din desene animate)

.

.

Așa, să revenim.

Această strategie funcționează indiferent dacă ești băiat sau fată și chiar dacă nu ai mai vorbit niciodată până acum cu persoana pe care o „targetezi”.

Nu conține replici de agățat sau alte prostii de genul. Scopul ei este doar să te ajute să atragi atenția băiatului/fetei de care îți place și să intri în vorbă cu el/ea având deja un raport, având puncte comune. Mai departe, depinde doar de tine.

De aceea, dacă nu ai nimic în comun cu acea persoană sau ești pur și simplu plictisitor, n-am ce să-ți fac (oricum nu cred că e cazul, dacă citești acest blog 😉 ).

Acestea fiind spuse, intră în scenăăăăăă

MEGA STRATEGIA DE AGĂȚAT PE FACEBOOK.

Mă rog, nu e chiar mega, are de fapt trei părți componente și e destul de simplă. Dar e inventivă și am creat-o eu, așa că o să-i spunem MEGA!

Bun, în principiu strategia are trei etape:

  1. Research
  2. Engagement
  3. Captarea atenției

E musai să le respecți pe toate trei, altfel nu o să funcționeze. Vei vedea, totul se leagă. Am testat-o (chiar de mai multe ori), funcționează 😉

Să le luăm pe rând.

Etapa 1: Research.

În prima etapă, trebuie să cunoaștem potențialul client, errr pardon, potențialul iubit/potențiala iubită mai bine. Nici o strategie de marketing nu funcționează dacă nu îți cunoști clientul foarte bine, la fel e cazul și aici.

Ce vom face mai exact?

Trebuie să intrăm pe profilul „țintei” și să ne uităm ce lucruri a publicat. Asta te va ajuta în primul rând să vezi dacă ai ceva în comun cu acea persoană și ne va da conținut pentru etapa 3.

Ne interesează tot ce a publicat, dar cele mai importante sunt postările legate de muzică și eventual mesaje/citate. Notează-ți undeva melodiile care îți plac și ție și salvează citatele care ți se par interesante.

Și alte tipuri de postări pot funcționa, de exemplu dacă vezi că îi place să călătorească și are plin timeline-ul de poze cu el/ea în toată Europa. Vei înțelege până la finalul articolului ce ne interesează și vei ști ce să cauți.

Etapa 2: Engagement.

Bun, odată ce avem salvate melodiile preferate ale „țintei” (o să continui să spun țintă, sună provocator!) și alte postări reprezentative, este timpul să trecem la etapa a doua și anume să o facem să interacționeze cu noi. Aici vrem să obținem 1-2 like-uri în decurs de o zi sau două, ideal ar fi un comentariu.

De ce? Pregătește-te să fii dat(ă) pe spate!

Practic, unul din cele mai greu de câștigat lucruri pe Facebook este atenția omului. Printre sute și mii de poze cu pisici, căței, bebeluși, mâncare, citate motivaționale, crush-ul tău nici măcar nu îți vede postările.

Așa funcționează algoritmul Facebook care ține cont de mai mult de 100.000 de factori atunci când decide ce ne arată în NewsFeed. Pentru că nu putem vedea toate postările prietenilor și ale paginilor pe care le urmărim, acesta încearcă să-și dea seama ce ne interesează și să ne arate mai mult din acele lucruri.

Iar unul din cele mai importante semnale din cele 100.000 țin de interacțiune. Poate ai observat și tu, vezi mult mai des postări de la prietenii cu care interacționezi: le dai Like la postări, le lași comentarii sau vorbești cu ei pe Messenger decât de la cei cu care nu ai nici o treabă.

Aici e algoritmul în acțiune care și-a dat seama că nu vrei să mai vezi postări de la fostul coleg de liceu (pentru că nu i-ai dat like la niciuna din ultimele 10 postări), dar te interesează Toma, tipul care postează doar articole interesante și nu te poți abține să nu dai like.

Ei bine, ce vrem noi să facem aici este să păcălim algoritmul, să-l facem să creadă că „ținta” e interesată de noi. De aceea ne chinuim atât de tare să obținem un like de la ea pentru postările noastre. Comentariul are o putere mai mare, deci dacă ți-a lăsat un comentariu sigur va vedea următoarea ta postare (etapa 3).

Cum facem asta?

Sunt foarte multe moduri prin care poți obține acel like/comentariu și va trebui să îți folosești și tu creativitatea, eu îți voi recomanda două din tacticile care am văzut că funcționează de obicei.

O tactică bună este să începi tu însuți interacțiunea. Începe ușor, cu un like la 1 din 3 postări (să nu părem stalker), apoi, după una-două săptămâni lăsăm un comentariu amuzant/deștept la o postare a lui/ei.

Această abordare ia timp, nu o forța. Vei vedea, la un moment dat, o să se întrebe „Hmm, cine e tipul/tipa asta interesant(ă) care îmi dă like doar la postările bune și lasă comentarii deștepte?”

Și baaaam! Te-ai trezit cu un Like la poza de profil sau la o poză/postare mai veche!

O altă tactică ar fi să-ți schimbi poza de profil, mai ales dacă ai una noua și faină. Am impresia că Facebook arată la mult mai multă lume schimbarea pozei de profil decât o postare obișnuită, așa că ai șanse foarte mari să apari în timeline-ul „țintei” de mai multe ori chiar, până ce obții acel Like.

Și din nou „baaam”, suntem pregătiți să mergem în etapa 3, cireașa de pe tort.

Etapa 3: Câștigarea Atenției

Am scris mai sus atenție cu „A” pentru că un like nu înseamnă neapărat că ai atenția cuiva și știm foarte bine și noi ce greu este să fii atent, chiar ;i la prietenii cu care ești la cafea atunci când stai cu telefonul în mână. La fel este și pe Facebook: chiar dacă am dat like unor lucruri, în 2 minute uităm că am făcut acest lucru.

Ce ne dorim noi este câștigarea atenției reale.

Iar cel mai bun mod prin care poți obține acest lucru este prin a găsi ceva comun cu celălalt, prin a crea o legătură (le poți mulțumi mai târziu autorilor cărților de psihologie pe care le-am citit).

Și acum ne întoarcem la partea de research pe care am făcut-o la început. Aceasta nu a fost doar pentru a vedea dacă ne potrivim, ci ne-a oferit „muniție” căreia „ținta” nu îi poate rezista!

Acum este momentul să începem să postăm noi melodiile și imaginile pe care le-am găsit la „țintă” pe timeline.

Crezi că cineva poate rezista să nu dea Like când vede pe Facebook o postare legată de melodia/artistul preferat? Dar un citat preferat, în care se regăsește? My friend… 😉

Și uite așa, sunt toate șansele să obținem și un al doilea Like.

Dacă am reușit și acest lucru, obiectivul este ca și atins. De ce? Când algoritmul „vede” că ținta ne-a dat încă un like atunci își spune „clar vrea să vadă mai multe postări de la el/ea așa că voi continua să i le arăt”. Și bam, tot ce postezi apare pe timeline-ul fetei/băiatului de care îți place.

Și cum vei tot posta lucruri interesante pentru el/ea, va continua să dea like, care va face să vadă și următoarele postări și tot așa până se va trezi că îți dă like la fiecare postare.

Spuneam la început că poți găsi și altfel de postări interesante, dincolo de melodii sau citate. De exemplu, dacă ai văzut că ea călătorește și tu faci la fel, e timpul să scoți de la naftalină pozele tale din cele mai exotice locuri. Îi place să gătească/mânânce în oraș? Dacă și ție îți place, e timpul să postezi despre asta.

Vezi ce facem aici? 😉

Nu doar că îți dă like la postări, dar în mintea lui/ei se formează ideea, „Wow, câte lucruri am în comun cu această persoană. Și ascultă muzică așa bună/face lucruri așa interesante”.

Printre sutele de prieteni de pe Facebook și toate pozele cu pisici/mâncare/bebeluși/meme-uri, profilul nostru este cel care iese în evidență. Dincolo de toate mesajele pe care le primește zilnic de la prieteni și alți băieți/fete, unul singur lipsește: al nostru.

Astfel am reușit, folosindu-ne de modul în care funcționează Facebook, și de faptul că eu mă mai plictisesc, să găsim una din cele mai eficiente strategii pentru a atrage atenția posibilului nostru suflet pereche cu care poate nu am fi reușit să vorbim niciodată altfel.

(Dacă vrei să mă răsplătești, îți trimit numărul de cont printr-un mesaj privat).

Acum, având creată o punte de legătură și deja știind câte lucruri ai în comun cu el/ea, poți liniștit să îi trimiți un mesaj și să începeți să discutați. De acum, totul depinde de tine.

Cireașa de pe tort: dacă chiar vrei să o/îl dai gata și să vină alergând la ușa ta (bine, poate exagerez puțin) ce ai putea face ar fi ca în momentul în care e prins(ă) în vortexul like-urilor, adică după ce vreo 10 zile la rând ți-a tot dat like la postări, să te oprești pur și simplu.

După ce timp de una-două săptămâni ți-a dat zilnic sau aproape zilnic like, fă o pauză de 2 zile. Nici nu va fi conștient(ă) dar a doua sau a treia zi se va întreba „Hey, de ce nu a mai postat nimic Xulescu? Oare ce face?”. Poate chiar te vei trezi cu un mesaj de la el/ea 🙂 Pur și simplu magie, îți spun!

Aceasta a fost MEGA STRATEGIA DE AGĂȚAT PE FACEBOOK. Cum spuneam și la început, dacă nu sunteți făcuți unul pentru celălalt nu te va ajuta, dar măcar vei avea ocazia să vorbești cu el/ea  sau să ieșiți la un pahar de vorbă și să vă cunoașteți mai bine.

Și nu uita: cu puteri mari vin responsabilități mari! Folosește strategia cu înțelepciune.