Am 99 de probleme, dar creare de reclame eficiente nu e una dintre ele - Toma Grozăvescu

De exemplu:

Vorbim la telefon, spun că o să fac un lucru, dar dacă nu îmi notez imediat până finalizăm am și uitat.

Sau, de multe ori trebuie să mut furculița din mâna stângă în cea dreapta dacă vreau chiar să mănânc ceva, nu doar să alerg cu furculița prin farfurie.

Dar să creez reclame care atrag atenția și stârnesc interesul… asta nu mai e o problemă.

A fost la un moment dat:

La începutul SMARTERS eram foarte buni la aspectele tehnice ce țin de marketing.

Pentru că eram foarte pasionați de domeniu, citeam zilnic despre platforme, canale de marketing, strategii etc.

Așa că am descoperit tot felul de trucuri, mici găselnițe, pentru a targeta clienții clienților noștri în moduri noi și mai eficiente decât puteau face restul agențiilor.

Mai pățesc și astăzi să vorbesc despre câte o astfel de tactică pe care o folosim deja de 3-4 ani și să primesc reacții de „wow, chiar poți face asta pe Facebook?” de la alți oameni de marketing.

Ei bine, pentru că eram atât de buni la targetare, și pentru că cercetarea ne lua atât de mult timp, pasul final al campaniilor, crearea efectivă a reclamelor, o lăsam pe ultima sută de metri și de multe ori le cream pe loc când implementam campania.

O perioadă a „mers și așa”, targetarea foarte bună își făcea treaba și fiindcă nu era o competiție atât de acerbă pe atunci, campaniile aduceau rezultate bune pentru clienți.

Dar, în timp, ne era din ce în ce mai clar că nu mai era de ajuns.

Așa că am făcut ce facem de fiecare dată când întâmpinăm o provocare nouă:

Ne-am suflecat mânecile și am intrat adânc în rezolvarea ei.

Pentru că la alegerea cuvintelor eram deja cât de cât buni, cea mai mare parte a efortului a mers către vizual, către imagini.

Știam că imaginea este cea mai importantă pentru a capta atenția, pentru a face omul să se oprească din scroll și să citească.

Cum citim o reclama in online 

Așa că am început să citim mai mult despre asta pe blogurile pe care le urmăream.

În cărțile de copywriting pe care le parcurgeam acordam atenție specială aspectelor vizuale.

La un moment dat am ajuns chiar să citim cărți despre biologie, neuromarketing sau studii psihologice despre impactul reclamelor.

Oricând descopeream o idee nouă o testam:

Mai întâi pe noi, apoi dacă se dovedea de succes pe clienții noștri.

Așa am ajuns ca astăzi reclamele pe care le implementăm pentru clienți să genereze peste 600.000 euro în fiecare lună.

Desigur, nu doar copywriting-ul sau alegerea imaginilor ne-au ajutat să obținem aceste rezultate.

Dar au contat mult.

Iar când vine vorba de reclamele în sine, de imagini:

Cel mai important moment a fost cel când am început să studiem biologia și psihologia.

Abia atunci am început să înțelegem de ce anumite reclame funcționează mai bine, de ce din cele peste 5000 de ad-uri la care suntem expuși zilnic doar unele ne atrag atenția.

Am văzut că toate brandurile mari folosesc aceste principii.

De ce?

Pentru că sunt adânc înrădăcinate în creierul nostru.

Le-am „moștenit” de-a lungul a mii și zeci de mii de ani pentru că ne-au ajutat să supraviețuim.

Toma fugarit de leu

Mereu a existat în jur mai multă informație decât creierul nostru poate procesa.

Uite, de exemplu și acum:

Cel mai probabil pe stradă a trecut o mașină, dar nu ai observat asta (doar acum când te-am făcut eu conștient). 

Sau dacă ești într-o clădire de birouri, nu ai auzit 2 colegi vorbind pe coridor. 

Sau pe cei de lângă tine care vorbesc, tastează sau dau click-uri pe mouse.

Pe cât de grozav este din anumite puncte de vedere, creierul nostru poate fi atent conștient la un număr foarte limitat de lucruri. 

Momentan se spune că la aproximativ 4 (de aceea și când spunem un număr de telefon tindem să îl spunem în calupuri de 3-4 cifre, ca de exemplu, 0769 898 999).

Asta nu înseamnă că simțurile noastre nu percep celelalte lucruri care se întâmplă în jur.

Doar că acestea nu sunt aduse în conștient atât timp cât nu par importante.

Cum pare ceva mai important?

Atunci când nu se potrivește mediului înconjurător sau când pare relevant pentru noi.

Din nou, întorcându-mă la strămoșii noștri care locuiau în savană, era crucial să observe dacă ceva nu se potrivea.

Pata aceea galbenă din iarbă putea fi un leu.

Sau chestia aceea mică și roșie putea fi o zmeurică delicioasă.

Cei care observau aceste lucruri au supraviețuit. 

Fiindcă au supraviețuit, aceste gene și tipare s-au transmis mai departe și de aceea și noi astăzi, când vedem ceva de o culoare diferită, când ceva ne direcționează privirea, când un sunet e de un volum diferit față de restul, ne atrage atenția.

Directionare privire in marketing 

De fapt, am descoperit în timp, sunt 7 stimuli principali și 30 de metode diferite prin care putem atrage sau direcționa atenția.

Despre două am povestit în e-mailurile trimise abonaților la newsletter-ul SMARTERS:

Tu știi unde pierzi cei mai mulți bani când îți promovezi afacerea?

atenția

Dar dacă vrei să le descoperi și pe celelalte 28, dacă vrei să ai peste 100 de exemple care îți arată cum să le aplici pe fiecare în parte atunci când creezi reclame, îți recomand să dai click pe link-ul de mai jos și să pre-comanzi cel mai nou HackBook SMARTERS.

Pre-comandă HackBook-ul: Trucuri Vizuale – 30 de metode prin care să atragi atenția în marketing

Până vineri îl poți comanda pentru doar 33 RON (deci vreo 2 cafele la Starbucks) și:

  • vei avea acces la 10 video-uri care îți explică toate metodele în parte alături de exemple din practică, 
  • vei avea un checklist pe care să îl ții la îndemnână de fiecare dată când creezi o reclamă, 
  • plus alte 2 bonusuri pe care le poți descoperi doar dacă achiziționezi HackBook-ul 🙂

Dar repet: oferta expiră vineri, 23 august.

Uite aici poți descoperi toate cele 30 de trucuri și poți pre-comanda materialul.

Spor în toate și campanii eficiente să ai,

Toma

P.S. Dacă de fiecare dată când creezi o campanie sau un ad te simți stresat, înseamnă că pornești de la 0. E timpul să îți creezi sisteme și liste de trucuri pentru a avea inspirație de unde să pornești.

Ți-a plăcut articolul? Probabil le va plăcea și prietenilor tăi, dar nu putem ști dacă nu îl distribui, nu? ?