Cele 3 tipuri de muncă în marketing - Toma Grozăvescu

Când studiezi antreprenoriatul, afli devreme că există 2 tipuri de muncă pe care o poți face pentru companie:

Munca ÎN afacere – practic munca la implementarea strategiei companiei și a sarcinilor zilnice: împachetare colete, suport clienți, marketing etc.

Munca LA afacere – munca la afacere ca produs în sine, munca strategică:  recrutare, deschiderea de segmente noi de piață, parteneriate, definirea structurii organizaționale etc.

Lecția importantă e că dacă vrei să crești, trebuie să aloci timp ambelor tipuri de muncă și în timp să faci tranziția spre cel de-al doilea.

Am realizat recent că există o paralelă similară și în marketing, doar că există 3 tipuri de muncă pe care o putem face.

Munca ÎN marketing (știu că sună ciudat, dar hai să o lăsăm așa până găsim o denumire mai fericită) – implementare campanii de marketing, scriere e-mailuri, design reclame. Munca de execuție de zi cu zi a strategiei de marketing.

Munca LA marketing – gândirea promoțiilor și ofertelor, testarea unor noi strategii și funnel-uri de marketing, gândirea diferențierii și poziționării. E o muncă mai strategică.

Munca DEASUPRA marketingului – încheierea de parteneriate strategice, gândirea gamei de produse sau servicii etc. O muncă pe care nu am asocia-o în mod normal cu marketingul, dar care poate avea o influență tk.

LA marketingLA marketingDEASUPRA marketingului
Implementare campanii de marketing, setare tracking, setare campanii, copywriting, design graficPromoții și oferteGândire canale noi de marketingFunnels noiPoziționare & diferențiereParteneriateSegmente noi de piațăGamă produse/servicii

Am vrut să separ aceste tipuri de muncă pentru că, la fel ca în antreprenoriat, dacă vrei să crești, mai ales în perioade tulburi cum este aceasta, trebuie să te concentrezi și pe munca „LA” și mai ales „DEASUPRA” marketingului.

Ai nevoie să faci acțiuni cu leverage, acțiuni care aduc impact disproporționat față de munca depusă..

Asta nu înseamnă neapărat chestii mari și creative.

Implementarea unui CRM sau a unui sistem de obținere feedback în timp real de la clienți nu va fi o idee ce va obține titluri în ziare, dar s-ar putea să schimbe drastic CE și CUM faci marketingul. Te ajută să vezi în timp real de ce cumpără clienții de la tine, cum li se schimbă preferințele etc.

Sunt curios – dacă e să aplici acest model de munca ta, poți vedea acțiuni pentru cele 3 categorii?

Ce exemple mai ai pentru #2 și #3?

Toma