Îmi place să călătoresc.

Dar cred că nu sunt singurul, nu?

Dacă ar fi să întrebi 10 oameni dacă le place să călătorească, toți ar spune că „Da”.

La naiba, probabil ar fi 11 pentru că ar mai fi cineva prin apropiere care ar striga „Și mie, și mie!”.

Daaaar, și aici devin lucrurile interesante:

Dacă i-ai întreba „Cât de des ați călătorit în ultimul an?” vor începe să se fâstâcească, „Păi să vezi…

Pe principiul:

– Aș mai merge la Paris.

– Ai mai fost?

– Nu, dar am mai vrut.

Principalul argument pentru care nu călătorim?

Nu avem destui bani”.

Preferații mei sunt cei care publică pe Facebook postarea aceea cu:

„Dacă călătoritul ar fi gratuit, nu m-ai mai vedea niciodată”.

Daca calatoritul ar fi gratuit

Hopa, stai puțin că avem o problemă aici.

Ce înseamnă „gratuit”?

Să nu plătești transportul? Păi și pe însoțitorii de bord sau șoferul autobuzului cine îi plătește? Sau kerosenul ori benzina consumate?

Sau gratuit înseamnă că nu plătești cazare și mâncare? Tu ai primi alți oameni la tine în casă, le-ai da de mâncare și ai face curat după ei pe gratis?

Să fim serioși, „nu am bani” e o scuză, nu un motiv.

De ce spun asta?

Pentru că am o mulțime de prieteni în jurul meu care călătoresc enorm (conform standardelor mele) și care au un job ca al nostru, nu sunt milionari.

Dar ei nu-și spun „aș călători dar nu am bani, asta e” ci „aș vrea să merg în locul x, mă costă atât, cum pot economisi acești bani?”.

Și apoi fac ceva în legătură cu asta. Renunță la o pereche de pantofi, la o seară în oraș, la un nou telefon.

Și despre asta vreau să vorbesc astăzi de fapt, despre diferența dintre a vrea și a face, despre a trece la acțiune.

Am dat exemplul călătoritului pentru că este poate cel mai comun și cel în care cu toții ne regăsim (din nou, cine nu ar vrea să călătorească mai mult?).

Dar aceeași situație e valabilă și în alte arii ale vieții, de exemplu în găsirea unui job și a unei companii unde să mergi la lucru cu plăcere.

Al doilea motiv pentru care m-am legat de călătorit: este principala temă a târgului de joburi „Angajatori de TOP Timișoara 2019” care are loc în perioada 15-16 martie la Centrul Regional de Afaceri.

Mi se pare foarte fain conceptul pe care l-au ales tocmai pentru că găsirea unui job ideal este foarte similară cu a merge în vacanța perfectă.

De același ingredient principal ai nevoie: să faci ceva, să treci la acțiune.

În plus, în această „excursie” chiar poți merge gratuit :))

Dacă faci o vizită în Orașul Joburilor vei vedea că sunt puncte de interes pentru „turiști” de toate nivelurile: de la începători și entry-level până la persoane mai senior.

Mai multe detalii despre punctele de interes din destinația must-visit în acest weekend, dacă ești în căutarea unui job:

  • „Cartierele” din cadrul Angajatori de TOP: IT&C, Inginerie, Vânzări, Retail, Automotive, Finance&Banking, FMCG, Marketing&Comunicare;
  • Zeci de skillshop-uri și conferințe care îi vor ajuta în dezvoltarea profesională și personală, sesiuni cu ajutorul cărora a se transforma în “turiști avansați” în căutarea unui loc de muncă. Pentru înscrieri la workshop-uri și conferințe și detalii despre Angajatori de TOP Timișoara sunt disponibile pe www.hipo.ro;
  • Pasionații de IT au posibilitatea de a participa la a 10-a ediție TechTalks Timișoara. Cei care sunt interesați de ultimele inovații în materie de tehnologie se pot înscrie la conferința Java & Emerging Technologies, Smart Everything and QA&Testing susținute de companiii partenere precum: Virtual7, ATOSS, SAP, Draxlmaier, Continental, Veoneer, Visteon, Wipro Technology, Plan.net, BeeSpeed subsidiara ZF, spekeri locali și internaționali. Accesul se face pe bază de preînscriere pe Hipo.ro pentru fiecare conferință sau techlab în parte.
  • La standurile companiilor pot interacționa cu specialiști în recrutare care le pot oferi informații utile cu privire la cum poate evolua cariera lor și cum pot face trecerea de la turist la “locuitor cu acte în regulă” în cadrul companiei respective;
  • O vizita la CV Experts le va oferi candidaților o sesiune de consiliere gratuită. Vizitatorii evenimentului vor avea ocazia să își îmbunătățească CV-ul din punct de vedere continut, aspect, relevanță în raport cu angajatorii la care vor aplica. Specialiștii în recrutare le vor oferi feedback candidaților și vor veni cu sfaturi despre cum pot atrage atenția angajatorilor prin intermediul CV-ului.

Cum trebuie să se pregătească un candidat pentru o “vizită în orașul joburilor”?  

Pentru că timpul petrecut în Orașul joburilor să fie valorificat la maxim, pregătirea trebuie să fie pe măsură. Este important ca cei care vor sa participe la Angajatori de TOP să își facă “ckeck-in-ul”, să se inscrie la sectiunea dedicată evenimentului, pe www.hipo.ro, să completeze CV-ul în proporție de 50% și să îl descarce în format BarCode.

Din perspectiva companiilor, în pregătirea pentru participarea la Angajatori de TOP, candidații ar trebui să aibă în vedere următorele 3 aspecte:  

  • Să identifice ce își doresc cu adevărat – să selecteze obiectivele turistice de maxim interes;
  • Să facă un research despre companiile de care sunt interesați – să-și stabilească itinerariul;
  • Să se pregătească pentru interacțiunea cu angajatorii – research despre cultura “localnicilor”, stilul de viață și obiceiurile lor.

Câțiva dintre angajatori care pot fi întâlniți pe 15-16 martie la Centrul Regional de Afaceri sunt: Akwel Automotive, Atoss, BeeSpeed subsidiara ZF, Bosch Service Solutions, Coca-Cola HBC Romania, Continental, DM Drogherie Markt, Draexlmaier Group, Dynata, Elektrobit, Faulhaber Motors, Flex, HELLA, Kaufland Romania, Kimball, Lidl Romania, Mahle, Microsoft, Nokia, ProCredit, Raiffeisen Bank, RapidSolution, REWE Romania – Penny Market, Rossini Sleeve Technologies, SAP, Te Connectivity, Toluna, Veoneer, Virtual 7, Visteon, Walter Group, Wipro Technology.

Mai multe detalii despre târgul de joburi Angajatori de TOP pot fi accesate pe portalul de carieră www.hipo.ro, la secțiunea dedicată evenimentului: https://www.hipo.ro/locuri-de-munca/angajatoridetop/timisoara/

Cu cine mă mai văd în weekend la eveniment? 🙂

Ți-a plăcut articolul? Probabil le va plăcea și prietenilor tăi, dar nu putem ști dacă nu îl distribui, nu? 😛

Vrei să ținem legătura?

Vrei să ținem legătura?

Nu scriu prea des. De aceea, dacă vrei să știi ce mai e nou pe blog, cel mai ușor mod pentru a ține legătura este să te abonezi la newsletter. Scriu în general despre antreprenoriat, marketing și „life hacking”, așa cum îi spun eu.

Succes! Ne auzim pe email :)

Încă puțin.

Încă puțin.

Introdu adresa de email și te voi anunța când public un articol nou.

Wohoo! Ne auzim pe email :)

Pin It on Pinterest

Shares
Share This