Cum să ai succes cu Facebook Ads în 2022 - Toma Grozăvescu

„Armageddon”. „Sfârșitul promovării pe Facebook așa cum o știm”. „Conversiile nu mai apar în cont”. „Rezultate mult mai mici decât înainte”.

Dacă ar fi să rezum 90% din postările pe care le-am văzut în ultimele luni legat de promovarea prin Facebook Ads, cam asta spuneau.

Nimeni nu spune că trebuie să băgăm capul în nisip și să ne vedem de treabă ca și cum nimic nu s-a întâmplat.

Majoritatea advertiserilor (inclusiv noi) au văzut rezultate mai slabe în ultimele luni, de când cu iOS 14.5.

Dar, părerea mea e: cauzele la care se gândesc majoritatea (tu inclusiv) sunt greșite.

Deci, cum putem răspunde acestor schimbări? Ce putem face în continuare pentru a avea profit?

Să le luăm pe rând și aș propune să începem prin a înțelege ce s-a schimbat de fapt.

Părerea mea e că nu prea mult.

Stai, cum?! 

Dap.

Practic, dacă ar fi să-l rezumăm, impactul iOS 14.5 asupra promovării prin Facebook se traduce prin pierderea unor date (unele acțiuni de pe site nu mai ajung în contul de Ads) și folosirea unor algoritmi pentru a compensa statistic această pierdere, ceea ce duce la o raportare inexactă. 

Mai multe detalii aici: https://smarters.ro/grow/promovarea-pe-facebook-si-ios-14/ 

Bottom line – datele erau (și sunt) esența promovării pe Facebook și acum avem mai puține. Deci și noi, și algoritmul, vedem mai puțin bine, suntem parțial orbiți (dar doar parțial) și probabil avem nevoie de numere mai mari pentru a putea decide.

Dar cam atât.

De aceea, recomandările mele (mai jos) sunt cele pe care le-aș fi făcut și acum 1 an și acum 2 ani și probabil le voi face și peste 1-2 ani.

Poate te întrebi:

Dar Toma, dacă nu s-au schimbat atâtea, cum de majoritatea au rezultate mai slabe?

Sunt 2 motive principale, cred eu:

#1. Am fost răsfățați

#2. Competiția mai mare

Să le luăm pe rând. 

Când spun „răsfățat” mă refer la faptul că algoritmul era atât de bun în a găsi clienți încât și magazine mediocre, cu produse mediocre, cu oferte mediocre puteau vinde.

Asta le-a dat impresia multora că știu marketing sau antreprenoriat, ceea ce situația actuală ne arată că nu e așa.

Acum că algoritmul nu mai e chiar atât de bun în a face totul de unul singur (mai trebuie ghidat/antrenat), am rămas fără opțiuni pentru că nu știm fundamentele măcar.

Și dacă mai adaugi faptul că în ultimele 12-16 luni enorm de multe companii au descoperit marketingul online și promovarea pe Facebook… iată-ne unde suntem.

(câți advertiseri, cât a crescut CPM).

Ok, ok, dar ce ar trebui să facem în continuare?

Acestea sunt, din punctul meu de vedere, cele 5 pârghii pe care le avem când vine vorba de promovarea pe Facebook:

  • Produs.
  • Oferte.
  • Targetare/Media Buying.
  • Creative.
  • Experiența pe site.
  • Bonus: Valoarea pe viață a clientului.

Cum spuneam mai sus, acestea au fost valabile și înainte de iOS 14.5, doar că treaba mergea atât de ușor încât nici nu mai conta dacă nu te ocupai de toate.

Și cred eu, mulți nu au rezultate acum, pentru că au impresia că importanța arată așa:

Când, în realitate, au fost și sunt așa:

Deci, dacă vrei să ai succes pe Facebook acum și în viitor, mută atenția pe celelalte 4/5.

Produs/Serviciu: Asigură-te că vinzi ceva ce oamenii caută/au nevoie. Petrece mai mult timp în alegerea sortimentului. Testează mai multe produse înainte de a da comenzi ferme pentru cantități mari.

Oferte: De ce să cumpere ACUM omul de la tine? Uneori trebuie doar copywriting mai bun care să explice cum va rezolva acel produs/serviciu problema pe care o are clientul. Dar în general ar trebuie să augmentăm produsul cu ceva extra, disponibil doar acum sau doar la noi. 

Și ofertă nu înseamnă doar un discount, deși e cel mai la îndemână.

Pachete, reducere la al doilea produs, transport gratuit la anumite valori, cadouri surpriză, împachetare și livrare premium etc. toate pot face oferta mai puternică decât cea a competiției. 

Cred că acesta e cel mai simplu, ieftin și de impact aspect pe care să te concentrezi în următoarele luni.

Apropo, când ai actualizat ultima dată profilul clientului?

Targetare/Media Buying: Aici nu mai insist pentru că insiști tu prea mult. Ca bune practici, în general targetarea mai largă funcționează mai bine, mai ales când ai un volum mediu/mare de conversii pe săptămână.

Toate targetările funcționează la noi, și interesele, și audiențele asemănătoare. Doar retargetingul pare să-și fi pierdut din eficiență.

Creative: Cum arată și ce spui în reclamele tale. Pentru majoritatea, reclama e doar un „Off, era să uit de asta, ia să încarc ceva de pe calculator și să copiez ceva de pe site”.

Cu toții plătim pentru afișări pe Facebook. Dacă dintr-o mie de afișări ai 20 sau 100 de vizitatori pe site, depinde doar de tine.

Răspunde deliberat la întrebările „Cum atrag atenția? Cum îl fac să se oprească din scroll” – aici intervin videourile/imaginile și titlurile. Există bune practici. Apoi „Cum îi stârnesc interesul” – aici intervine textul reclamei în sine sau ce comunică video-ul ori imaginea.

În plus, creativele sunt noua targetare. Ce înseamnă asta? Dacă mesajul tău face ca doar oamenii potriviți să răspundă, te va ajuta să „antrenezi” algoritmul și să-l ajuți să înțeleagă pe cine să-ți aducă pe site. Apoi va aduce mai mulți oameni la costuri mai mici.

Experiența pe site: Lunar auditez zeci de conturi și campanii de Facebook Ads. Aș zice că în 75-80% din cazuri nu campania de Facebook e problema, ci ce se întâmplă după click.

Nepotrivire reclamă – pagină de destinație, experiență proastă pe mobil, timp de încărcare mare, checkout îmbârligat și complicat (alături de punctul #2 de mai sus) duc de obicei la moartea conversiilor.

Site-ul vinde, Facebook doar aduce oamenii pe site (și uneori pre-vinde ceva).

Pe valoarea pe viață a clienților nu o să insist – ideea e că și cu principiile de mai sus, singurul lucru ce se va întâmpla va fi că promovarea va deveni mai scumpă până ce profitul la prima vânzare (client nou) va fi doar un vis frumos. Ai nevoie de comenzi recurente de la clienți pentru a face profit. Le poți obține prin Facebook sau alte canale (e-mail, Google Ads).

Asta e.

Părerea mea e că oricine îți vinde o nouă super metodă despre promovarea pe Facebook în 2021 și mai departe… ei bine, vrea să ți-o vândă.

Dar n-ai nevoie de altceva decât să te concenterezi pe toate cele 5 pârghii de mai sus.