Ce faci pe 27 septembrie, ora 16:00? - Toma Grozăvescu

Sunt unele lucruri care schimbă totul.

Descoperirea growth hacking-ului a fost unul dintre acestea pentru mine.

Îmi amintesc și acum ziua. Eram în primul an de master, în camera de cămin, și „prestam” principala activitate a unui student: statul pe Facebook.

Când, la un moment dat, văd un articol despre leadership. Cum eram prin vreo două ONG-uri pe atunci, mă interesa subiectul, așa că dau click.

L-am citit, nu mai țin minte exact ce spunea autorul, dar știu că la finalul lui, la secțiunea de articole recomandate, era unul cu titlul „Do growth hackers need technical skills?”.

Hmm, cine naiba or fi „growth hackerii” ăștia mă gândesc, așa că dau click.

Articolul vorbea despre o nouă specie de marketeri, una care a lăsat la o parte manualul clasic de marketing și care l-a înlocuit doar cu ceea ce este testabil și măsurabil.

Era vorba despre oamenii care au stat în spatele succesului unora dintre cele mai de succes companii din ultimii ani: Facebook, Uber, LinkedIn, Airbnb etc.

Acești growth hackeri au apărut, a fost nevoie să apară, în cadrul startup-urilor, tocmai pentru că acestea nu aveau resursele necesare pentru a concura direct cu jucătorii consacrați din acele industrii.

Așa că aceștia au fost obligați să găsească moduri noi, moduri mai ușoare, mai ieftine, mai eficiente de a face lucrurile.

Așa au apărut idei precum programul de recomandări al celor de la Dropbox sau hack-ul ingenios al celor de la Airbnb.

Din acel moment, timp de doi ani, am citit aproape în fiecare zi despre acest concept, mereu încercând să-mi răspund la întrebarea „Oare chiar merge?”. Când m-am convins că e pe bune, nu doar un alt cuvânt la modă, următoarea întrebare a fost „Oare merge și la noi?”.

Ei bine, de trei ani îl pun în practică și în România și pot spune cu tărie că funcționează și la noi.

L-am folosit pentru a crește cu 300% vânzările unor clienți în doar 3-4 luni. Sau să creștem cifra de afaceri de la 700.000 de euro la aproape 3.000.000 într-un an și jumătate.

În toți acești ani am încercat să promovez conceptul și în România și am acceptat cu plăcere invitații să vorbesc despre el la unele dintre cele mai faine evenimente de marketing din țară și chiar din afara ei.

Doar că mai mereu în audiență erau oameni cu companii „clasice”, produse tech ori servicii, așa că am adaptat prezentările pentru aceștia.

Aproape niciodată nu am putut să subliniez modul în care funcționează pentru magazinele online, nișă unde cred că e o nevoie foarte mare de el, pentru că aici totul se măsoară în vânzări.

Așa că nici n-am stat pe gânduri când m-a invitat Cosmin Daraban să vorbesc la Gomag Virtual Summit despre growth hacking și cum poate fi acesta folosit de magazinele online.

Voi prezenta principalele două instrumente prin care growth hackerii au redefinit marketingul și obțin rezultatele pe care le obțin. În plus (și cel mai important, zic eu), vom avea timp de întrebări, voi încerca să răspund specific la curiozitățile sau provocările celor care participă.

Așa că dacă ai un magazin online, dacă ești om de marketing/antreprenor/curios de marketing online, te invit cu drag să participi la eveniment.

Acesta se desfășoară online, deci poți participa de oriunde te afli. Și e și gratuit 😀

Te invit să te înscrii la întreg evenimentul aici (mulți speakeri faini) sau la sesiunea pe care o țin eu aici.

Ah și aici ai mai multe informații despre growth hacking marketing, dacă nu te-ai mai întâlnit cu termenul sau încă nu ești convins(ă).

Spor în toate să ai și ne vedem pe 27 septembrie la ora 16:00!

Toma

P.S. Un share m-ar ajuta enorm, poate ai prieteni interesați de subiect.