Network Marketing: ce este și cum pornești - Toma Grozăvescu

Orice companie  își dorește să ajungă în punctul în care clienții devin ambasadori ai brandului respectiv și recomandă cel puțin anumite produse. 

Să ajungi în acest punct într-o afacere clasică e dificil, mai ales cu un număr mare de clienți. Trebuie să aduci multă valoare consumatorilor, să le ceri recomandarea și chiar să le oferi bonusuri/discounturi.

Companiile de tip network marketing sau cum li se mai zice multi level marketing (MLM) exact pe această metodă de promovare se axează. 

Dar oare funcționează acest model de afacere? Se pare că da, iar cifra de afaceri este un indicator bun în acest sens.

De zeci de ani unele companii o fac foarte profitabil, precum: Avon, Amway, Herbalife și altele. Ajung să aibă vânzări anuale de câteva miliarde de dolari la nivel global. 

Uite o listă cu principalele capitole ce le vei găsi in acest articol:

1. Ce este network marketing mai exact? (definiţie)

2. Etapele în cadrul unei afaceri de network marketing

3. Avantajele și dezavantajele unei afaceri de tip network marketing

4. Diferențe între un amator și un profesionist în network marketing

5. Idei de promovare online pentru network marketing

1. Ce este network marketing mai exact? (definiţie)

Vânzarea prin reţele – multi level marketing – este o formă a vânzării directe. În care produsele şi serviciile sunt oferite consumatorilor direct sau prin intermediul unei reţele de vânzători direcţi. Primești un comision atât pentru vânzările proprii, cât şi pentru vânzările generate de reţelele de vânzători și consumatori create de tine.

Cum funcționează o afacere network marketing?

Multe companii de tip MLM au un proces foarte bine optimizat pentru a vinde produsele și a crea o rețea de consumatori. Nu degeaba unele au cifra de afaceri de peste o sută de milioane de dolari la nivel național.

Ideea de bază este să creezi rețele de consumatori pentru produsele companiei. Pot  fi înscriși de tine sau de alte persoane din rețeaua ta de consumatori. Ulterior vei primi un comision lunar pentru fiecare produs vândut sau consumat de tine sau de oamenii din rețeaua ta de consumatori.

După ce rețeaua de consumatori se multiplică aceasta devine tot mai stabilă și poate deveni un activ profitabil.  De obicei alte persoane ce le-ai mentorat se vor ocupa în mod activ de rețeaua de vânzători. Mai rămâne să fii atent la statisticile afacerii tale și la atingerea obiectivelor.

2. Etapele în cadrul unei afaceri de network marketing

a) Înscrierea și consumul de produse/servicii 

În majoritatea cazurilor o persoană care va face parte deja dintr-o afacere de tip network marketing îți va prezenta produsele și acest model de afacere sau vei fi invitat la o testare gratuită/prezentare despre acestea.

Dacă îți plac produsele prezentate, te poți înscrie și îți vei cumpăra cateva produse pe care ai vrea să le încerci. Ulterior vei decide dacă: nu mai vrei să consumi produse, vrei să rămâi doar la stadiul de consumator sau vrei să-ți construiești și o rețea de consumatori. 

b) Pregătirea pentru a putea vinde

După ce te sfătuiești cu o persoana mai cu experiență din cadrul rețelei de consumatori din care faci parte urmează să treci la „acțiune”. Probabil împreună cu cel care te-a înscris sau mentorul lui vei decide strategia de a vinde produse cât și oportunitatea de a crea o rețea.

Primul pas ar putea fi întocmirea unei liste cu potențiali clienți din cercul tău de cunoștințe pentru a le arăta produsele și oportunitatea. 

Noi considerăm că este foarte important să le arăți acelor persoane care ar putea să fie potențiali clienți. Să vinzi carne unui vegetarian nu va fi prea ușor, deși s-ar putea să cumpere pentru altcineva sau de poftă, nu se merită efortul depus. Chiar mai mult, s-ar putea să te convingă să renunți să mai vinzi carne. ?

c) Promovarea și vânzarea produselor

La început probabil vei asista la câteva prezentări făcute de persoana care te-a înscris sau mentorul acestuia. Ulterior vei putea susține și tu astfel de prezentări unu la unu sau în fața unui grup.

Este important să începi să prezinți, chiar dacă la început prezentările nu vor fi perfecte. Cu timpul vei căpăta experiență și vei prezenta natural.

d) Construirea unei rețele

Prezentând, anumite persoane vor dori să cumpere anumite produse și să construiască la rândul lor o rețea de consumatori. 

Primele prezentări vor fi făcute probabil de mentorul tău. Acesta va răspunde la toate întrebările pe care doresc să le afle participanții. Ulterior vei ajunge și tu să prezinți, iar apoi vei ajuta la rândul tău alți membri, până când rețeaua se multiplică și devine stabilă și profitabilă. 

Nu ai timp să citești acum?
Nicio problemă! Completează formularul de mai jos și primești pe mail articolul în format PDF ca să îl citești când ai tu timp.

descarca-pdf

3. Avantajele și dezavantajele unei afaceri de tip network marketing

Avantaje MLM ?

Poți lucra și part-time.

Ai oportunitatea de a avea o altă sursă de venit pe lângă cea de acum lucrând și cateva ore pe zi. Evident, vei avea costuri cu deplasarea și consumația din diferite localuri unde te vei întâlni cu potențiali clienți pentru a le arăta aceast model de afacere sau catalog de produse. Probabil și costuri cu educația ta sub forma unor cărți, cursuri etc. 

În jur de 500 de lei lunar ar trebui să fie un cost aproximativ total la toate cele enumerate când faci această activitate. Desigur poți găsi și metode creative de a reduce costurile. Deplasarea pe jos, consumație mai mică în localuri etc.

Aceste costuri le poți amortiza rapid dacă vinzi câteva produse. În funcție de  abilitățile tale de prezentare, vânzare și de constanță ar trebui să devi profitabil odată cu trecerea timpului.

Joacă-te cu cifrele împreună cu mentorul tău și vezi câte prezentări ar trebui să faci pentru a atinge o profitabilitate minimă dorită.   

Îți recomandăm să prezinți și vinzi cu integritate altfel afacerea se poate prăbuși oricând, este o afacere nu un „tun” rapid.

Este o industrie unde oamenii fac diferența.

Setarea obiectivelor în detaliu este foarte importantă. La fel integritatea, abilitățile tale de vânzare și constanța. Acestea fac diferența între o persoană profitabilă pe termen lung și una care nu are rezultate în network marketing.

Dacă nu depui un minim efort constant de măcar o oră pe zi, nu te amăgi cu vise de prosperitate. În schimb dacă ești perseverent și ai răbdare poți crea o rețea de consumatori și vânzători de succes.

Nu te poate forța nimeni să faci ceva într-o afacere de tip network marketing

Membri echipei cu experiență te vor încuraja să treci la acțiune, îți vor aprecia rezultatele. Dacă tu reușești și ei reușesc să-și crească afacerea. Dar nimeni nu te poate forța să treci la acțiune, la fel cum nici tu nu vei putea forța pe nimeni.

Poate cel mai mare avantaj într-o afacere network marketing este că îți poți face programul  cum vrei, important este să fi eficient. Ideal este să acționezi constant pentru a-ți îndeplini obiectivele și să nu uiți: cu integritate!

Desigur îți poți lua un „concediu mai lung” după ce ai construit o rețea stabilă.  Afacerea ta poate să crească cu minim de efort după un anumit nivel (ședințe de consultație video, câteva discuții la telefon, supraveghere indicatori economici cheie ai afacerii). 

Nu poți forța să dai afară pe nimeni din rețeaua ta

La fel cum nimeni nu te poate forța să faci ceva, la fel nimeni nu te poate da afară. De aceea în acest tip de afacere îți poți construi abilități pe care doar un lider de top le are. 

Dezavantaje MLM ?

Poți nimeri anumiți lideri fără integritate

Mai ales cand ești începător și nu poți depista anumite informații eronate, omisiuni. Vei întâlni poate cifre umflate, prezentări cu omisiuni.

Anumiți “lider” iși doresc o creștere rapidă și te vor susține să vinzi oricui, chiar și celor mai dificili posibili clienți, încă de la început. Precum am făcut analogia cu  vânzarea de carne vegetarienilor, un alt exemplu ar fi: când intri prima oară într-o sală de box, să fi încurajat să te lupți cu Mike Tyson. Poate vei nimeri cateva lovituri dar cu siguranță nu te văd bine după aceea. ?

Desigur această grabă de “a vinde” oricui poate vine de la un lider care e la început și cu timpul poate devine mai experimentat.

Pentru a construi ceva stabil și profitabil ai nevoie de integritate, răbdare și perseverență. Și foarte important să îți cunoști consumatorii cei mai interesați de produs. 

Afacerile de tip network marketing au o imagine proastă în România

Din cauza multor afaceri înșelătoare în care mulți români și-au pierdut economiile, afacerile de tip network marketing au o imagine negativă la noi în țară. Unde fiecare persoană trebuia să vină doar cu o sumă de bani sau să facă alte activități  înșelătoare. Circulau doar banii de multe ori și nu se vindeau produse. Multe persoane asimilează încă network marketing cu “afaceri înșelătoare”.

New call-to-action

4. Diferențe între un amator și un profesionist în network marketing

Amatorii nu știu clar ce vor. Profesionistii au un „de ce” clar și obiective specifice.

Amatorii s-au oprit din învățare și cred că au venit cu lucrurile deja învățate. Profesioniștii continuă să învețe specific ce se întâmplă în această industrie, care sunt lucrurile specifice și conversiile.

Amatorii se folosesc de apropiați pentru a vinde. Profesioniștii se axează pe: grupul țintă, interesele acestora, statusul acestora, nivelul de educație, influența socială.

Amatorii o tratează ca pe o oportunitate de îmbogățire rapidă. Profesioniștii o tratează ca pe o afacere. Se uita la: clienți, satisfacția clienților, nivel de investiție, profitabilitate, timp investit și alți parametri importanți în cadru unei afaceri.

Amatorii folosesc social media pentru a pierde timp, a vedea lucruri noi. Profesionistii pentru a identifica colaboratori potriviți și își construiesc o imagine profesionistă prin orice postare.Transmit că au un vis, plan și o echipă pe care te poți baza.

Exemplu de abordare greșită în network marketing!

Abordare <așa nu>:

abordare network marketing

Acest mesaj este primit pe platforma LinkedIn. Putem observa cum începe cu un mesaj concentrat pe dorința ei și apoi  urmează un mesaj general. Probabil nici nu s-a uitat pe profilul lui Toma, hmm?

Uneori aceste tehnici pot da rezultate nu încurajăm astfel de tehnici mai ales dacă ești la început. Deși platforma LinkedIn este aleasă bine pentru a promova o oportunitate de afacere. Majoritatea suntem acolo pentru a căuta noi oportunități și informații relevante pentru afaceri. Totuși există multe lucruri de îmbunătățit la acest mesaj.

Ce ar fi putut face mai bine? 

  • Să înceapă cu o apreciere asupra unei realizari specifice a lui Toma de care chiar este impresionat/ă. 
  • Putea continua fiind curios/ă să  afle mai multe detalii despre acea realizare sau alte activități pe care chiar le apreciază.
  • Să comunice în altă zi sau măcar după ce o mică conexiune se crea “oportunitatea “.
  •  Ideal ar fi fost să comunice o invitație la articole/video despre această oportunitate. Ulterior să obțină o părere despre “oportunitate”.  
  • Va trebui să testezi diferite mesaje. Creează mesaje personalizate axate pe ai ajuta pe ceilalți, fi integru și concentrează-te pe persoanele care sunt interesante de astfel de produse. Ține cont de părerile celor care le scri și îmbunătățește. 

Ține minte! Oamenii vor cumpara dacă te plac, te respectă și au încredere în tine. Lucrează la aceste 3 aspecte și cu siguranță rezultatele vor începe să apară în rețeaua ta de consumatori și vânzători.

5. Idei de promovare online pentru network marketing

Network marketing online

Acum că știm despre cum se comportă un profesionist într-o afacere de tip network  marketing, este momentul să afli despre cum poți profita de avantajele mediului online.

Dacă atenția majorității oamenilor este pe diferite website-uri și rețele sociale, de ce ai trece pe lângă această oportunitate care îți poate crește afacerea? 

Dacă vrei sa profiți de această oportunitate pentru afacerea ta de tip network marketing, uite ce ai putea să faci:

Stabilește pe ce gamă/game de produse in care devii expert

Dacă te vei axa pe prea multe produse, vor fi șanse mari ca lumea sa nu te vadă ca un expert în domeniu. O gamă – două de produse care au legătură ar trebui să fie îndeajuns pe lângă oportunitatea de a construi afacerea pe care o vei prezenta.

Te-ar ajuta să înveți cât mai multe despre produsele ce le comercializezi și despre construirea unei rețele de consumatori cât mai repede. Citește cărți de specialitate, articole, urmărește video-uri din domeniu pentru a te educa.

De asemenea, poți învăța urmărind pe rețelele de socializare alte persoane de succes în network marketing din țară sau străinătate. Te poți inspira din cum prezintă anumite produse, ce postează și cât de des postează. De ce nu, când ai neclarități le poți adresa și întrebări.

Descoperă cei 20% din clienți care-ți aduc 80% din vânzări într-o afacere network marketing

Prin orice metodă te-ai promova e foarte important să-ți identifici principala categorie/principalele categorii de clienți, cat mai în detaliu.

Lasă oportunitatea deschisă pentru orice doritor dar concentrează-te pe cei mai importanți clienți. Pentru a fi eficient  este ideal să identifici acei 20% din potențialii consumatori care sunt mai înclinați să cumpere un anumit model de produs și să construiască o rețea de consumatori. Această categorie de clienți ideali poate fi diferită de la produs la produs.

De exemplu: O categorie de consumatori favorabili vei avea atunci cand vinzi un șampon pentru mătreață de femei model x și altă categorie consumatori ideali vei avea când vinzi un model de ruj x. 

Pentru ai identifica cei mai buni 20% din clienți pentru un produs/gamă de produse ține cont de factori precum: vârstă, sex, studii, ocupație, nivel salarial, cum arată o zi din viața lor, ce dificultăți întâmpină, ce dorințe și nevoi au sau care este motivul ce îi face să cumpere. Dacă faci acest lucru deja ai un avantaj imens față de cei care se concentrează să vândă oricui. Dacă îți dorești să beneficiezi de probabil cel mai complex hackbook din România pentru a Identifica profilul clientului ideal ?, poți citi mai multe în link.

Crește-ți afacere de tip network marketing cu ajutorul Facebook

Network marketing pe Facebook

Probabil cea mai populară platformă socială în momentul actual. Peste două miliarde de oameni sunt activi pe această platformă în fiecare lună.

Cum poți să profiți de avantajele unice de promovare ale acestei platforme?

Eii bine, pe această platformă ai 2 opțiuni de promovare: 

  • promovare gratuită (organică) → postezi conținut și îl văd foarte puține persoane care te urmăresc.
  • promovare plătită → creezi reclame → ajung la mai multe persoane + poți selecta să aibă caracteristicile ale clienților tăi ideali.

Promovarea gratuită (Organică) pentru o afacere network marketing

Pușca și cureaua lată” ce mulți vedeau postările organice odată. Cam așa ar suna  un vers dacă ar exista un cântec sau poezie despre promovarea gratuită pe Facebook. 

Altfel spus foarte puțini prieteni îți vor vedea postările dacă nu le promovezi. Totuși și  10% din toți prietenii virtuali care îți văd postările, tot e un început. Facebook de ceva timp încurajează conținutul video și transmisiunea în direct. Prin acest mod pot să-ți vadă postarile mai multe persoane. 

Deși nu este profesionist poți începe să postezi odată la câteva zile pe pagina personală despre „mica ta afacere”. Mai ales pană te familiarizezi cu opțiunile din Facebook. Ulterior îți recomandăm să îți creezi o pagină separată a afacerii tale.  Ideea de bază și în promovarea organică este să oferi materiale și informații valoroase pentru cei interesați.

Pasul următor este să inviți persoanele interesate de aceste produse pe pagina ta. Dacă îți dorești ca postările tale gratuite să ajungă la mai multă lume citește acest articol detaliat despre promovarea gratuită pe Facebook.

Promovarea plătită pentru a-ți crește afacerea de tip network marketing 

Reclamele plătite pe Facebook necesită investiții mici încă în România comparativ cu alte țări, de aceea este necesar să te familiarizezi rapid cu această platformă. 

Principalul avantaj prin care Facebook te poate ajuta este să te adresezi prin reclame direct celor mai interesate persoane să cumpere anumite produse și servicii.

Cel mai bun mod pentru a folosi Facebook la început este să creezi reclame plătite pentru evenimente de prezentare și testare gratuită a produselor. Pentru a face invitația mai atractivă poți adăuga și premii.

Concentrează fiecare reclamă asupra unui produs sau maxim unui set de produse foarte asemănătoare. Rezultă că poți crea mai multe reclame pentru fiecare produs/game de produse în parte. Ideea de bază aici este să comunici beneficiile produselor pe înțelesul consumatoriilor ideali a acelui produs.

Pentru a înțelege mai bine cum să creezi și ce tipuri de reclame ți-am pregătit un ghid detaliat gratuit în Promovare pe Facebook pentru începători

Ulterior după ce devi mai avansat, poți testa să promovezi anumite produse sau chiar direct oportunitatea acestui model de afacere. Dar până atunci învață, testează, învață!

Alte metode creative pentru creșterea unei afaceri network marketing pe Facebook   ?    

1.Intră în grupuri unde crezi că ar fi și potențialii tăi clienți.

Îi poți identifica după ce postează în grup și pe profilul lor personal. În momentul în care ai găsit persoane care se potrivesc grupului tău țintă. Poți face următorii pași:

În funcție de întrebările ce le pun le poți da like la postare și scrie în comentariul postării.

Fie vei posta in comentariu un articol sau video unde ai dezbătut acest subiect sau mesajul (Ți-am lăsat un mesaj privat). Ulterior le vei trimite un mesaj în care îl/o anunți că ai dezbătut acest subiect în grupul tău de Facebook sau pagină/ blogul tău/ canalul tău de youtube etc.

2. Poți crea un grup în care împărtășești secrete și strategii despre gama de produse în care ești expert sau despre oportunitatea unei afaceri de tip network marketing. 

Invită membri din rețeaua ta și subliniez + alte persoane interesate de network marketing sau anumite produse. De aceea, este foarte important să identifici principalele categorii de potențiali clienți ?. Cu cât iți cunoști potențialii clienți mai în detaliu, cu atat vei avea șanse mai mari de succes. Ulterior poți să rulezi reclame pentru a atrage alte persoane interesate în grup.

Vrei să ai acces la toate strategiile noastre cu care am creat SMARERS și cu care îi ajutăm pe toți clienții noștri să-și crească afacerile? Vezi aici mai multe.

Profită de Instagram pentru afacere ta de tip network marketing ?

Această rețea socială are peste 4 milioane de utilizatori în România. Este reprezentată de utilizatori creativi care postează imagini foarte „îngrijite”.

Dacă principalele tale produse pe care te-ai axat au publicul țintă tineri (16-24 ani) și femei (25-50 ani), ești în locul potrivit.

Pentru a beneficia de avantajele acestei platforme este esențial să înțelegi următoarele: 

Profită de  jocul #hașhtag-urilor #networkmarketing 

Acestea sunt cuvinte cheie pe care le poți adăuga la descrierea unei imagini sau în comentari (#secretsmarters). Astfel când cineva dă click pe o postare, să zicem: (#secretsmarters) vor apărea toate postările care au făcut referire la acest #hașhtag.

Folosește #hashtag-uri populare în contextul afacerii tale, astfel cu postări creative poți atrage urmăritori noi. Tot ce mai trebuie să faci este să postezi conținut atrăgător în mod constant.

Poți folosi până la 30 hașhtag-uri pe Instagram. Acestea mai pot fi folosite și pe rețele sociale precum: Facebook, LinkedIn, Pinterest si Twitter. Unu sau două #hașhtag-uri ar fi de ajuns pentru ultimele enumerate, majoritatea utilizatorilor nu sunt obișnuiți cu ele.

Creează concursuri cu un #hașhtag specific pentru a deveni cunoscut

În schimbul șansei de a câștiga  premii atractive cere-le fanilor pagini tale să posteze o imagine cu hașhtag-ul creat de tine. Poate fi o imagine surprinsă sau creată de ei ori să reposteze o imagine postată de tine.

Deasemenea poți și promova plătit acea postare ca mai multe persoane să între în concurs.

Profita de promovare plătită pe instagram

Deja din anul 2012 Facebook a cumpărat platforma Instagram. Astfel dacă te-ai familiarizat cu promovarea pe Facebook probabil ai văzut și opțiunea de a te promova pe instagram.

Setari  reclame netwrok marketing Instagram

Pe Instagram formatul ideal al imaginilor este 1:1, deci pătrat (reclamele pe Facebook au alt format). Astfel pentru a beneficia de reclame mai profesionale va fi util sa faci reclame de promovare separate. Ah, apropo, poate vrei să ne împrietenim pe Instagram? ^_^

Alte sfaturi utile pentru network marketing pe Instagram

  • Postează în mod constant pe Instagram. Poți pune diferite poze creative pentru a menține legătura cu urmăritorii tăi.
  •  Un indicator bun ar fi una din 7/10 postări o poți concentra pentru a influența urmăritori să facă o acțiune importantă (înscriere eveniment gratuit, concurs, vânzare etc). 
  • Alege ca postarile tale să fie făcute în aceleași 3-5 culori și păstrează același  tip filtru asupra pozelor.
  • Răspunde întrebărilor și comentariilor.
  • Fă-ți reclamă către persoanele ce sunt interesate prima oară de produse și după ulterior arată-le modelul de afacere.
  • Creează conținut de calitate – inspiră-te de la alte persoane de succes din străinătate sau influenceri din domeniul tău. Vezi ce postează, cât de des, când postează și încearcă să-i modelezi.
  • Poți pune detali despre viața ta personală, echipa ta, nu doar despre produse.
  • Scrie despre beneficiile produselor, cum te-au ajutat, cum le folosești/să le folosească.
  •  Fă concursuri, sesiuni de întrebări și răspunsuri etc.

Beneficiază de avantajele Youtube pentru afacerea ta de tip network marketing

Network marketing si Youtube

Youtube este cea mai populară platformă de video-uri din lume. Aproximativ 2 miliarde de oameni se loghează pe acestă platformă în fiecare lună. 

Deși poate nu îți va fi natural la inceput să prezinți anumite produse. Cu timpul când vei vorbi despre afacerea ta, totul va decurge natural. Poți crea postări în care doar vorbesti pe fundal  și rulează cateva imagini/montaje de video-uri sugestive pentru început. 

Iată câteva sfaturi pentru o afacere network marketing pe Youtube?

Lungimea video-urilor – În cadrul platformei Youtube majoritatea video-urilor care sunt pe primul loc în căutări au între 7 min si 13 min? Cel mai important aspect nu este lungimea ci să oferi o informație utilă despre acel subiect. 

Creează video-uri utile – Abordează subiecte despre produsele tale la început apoi eventual despre afacere. Ca în orice reclamă vorbește prima oară de benefici și apoi de caracteristicile lor. Mai poți prezenta cum să folosească acele produse și alte trucuri utile.

Povestește întâmplări  din viața personală – E clar că multor urmăritori de-ai tăi le va plăcea să mai adaugi uneori și alte subiecte decât cele despre produse și afacere. Întâmplări din viața ta personală, cărți citite, și alte experiențe avute te vor face să ai o conexiune mai apropiată cu urmaritorii tai.

Strategii și secrete pe care le folosești – Cine n-ar vrea să afle secrete pentru a reuși în orice domeniu? Astfel odată ce acumulezi experiență creează și astfel de videoclipuri.

Fi atent la ce nelămuriri au urmaritorii tai – Răspunde la toate mesajele din comentari cat mai detaliat. Nelămuririle lor pot fi inspirația pentru următoarele video-uri înregistrare. Creează valoare și apoi vor fi mai predispuși să-ți asculte “ofertele”.

Invită-i să te urmărească și pe alte canale – La sfârșitul înregistrărilor spune-le să dea subscribe la canalul tau de youtube. De asemenea să te urmărească și pe celelalte platforme sociale unde ești prezent. Pentru celelalte platforme este ideal să pui link-ul și adresa url-ului sub video, ca în exemplul următor. 

Exemplu: Urmărește-ne si pe ?:  

Intagram – https://www.instagram.com/smarters.ro/

Facebook – https://www.facebook.com/SmartersRomania/

Ce avantaje îți oferă un blog într-o afacere de tip network marketing ??‍?

Multora dintre noi ne place sa citim informația în format scris. Pe lângă acest lucru un blog îți oferă oportunitatea de a posta articole și ghiduri mai lungi. Astfel subiectele tale vor oferi informații utile și complete pentru cei interesați.

Deși crearea de conținut necesită timp este o strategie ieftină pe termen mediu și lung dacă înveți SEO. Vezi ce înseamnă SEO.

 Pe termen scurt poți să te promovezi prin reclame plătite . Selectezi opțiunea de  reclamă pentru trafic  și publicul ideal dintr-o platformă sociale precum Facebook si Instagram sau altele. Adaugi o imagine/video,titlu,descriere atrăgătoare și mai rămâne să adaugi link-ul spre articol.

Înainte de a-ți  promova articole ce au legătură în mare parte cu network marketing asigură-te că sunt utile. Iată cateva sfaturi pentru o experiență plăcută a cititorilor pe blogul tău.

  • Folosește diateza activa si nu cea pasiva:
    •  pasivă: Cartea a fost cumpărată de mine.
    •   activă: Am cumpărat o carte.
  • Scrie la persoana a II-a singular în mare parte sau la persoana I-a plural. Astfel articolele tale prind o voce mai umană.
  • Asigură-te că ai un titlu cu mărimea H1 și subtitluri cu H2 (ideal).
  • Lasă spațiu între paragrafe, sparge textul cu  imagini relevante și folosește text îngroșat  pentru a evidenția anumite idei.
  • Scrie articole utile și complete ( scopul este să zică cititorul: Pff ce articol grozav! Am găsit toate răspunsurile ce mă interesau.)
  • În final asigură-te că articolul este scris corect din punct de vedere gramatical.

Dacă ai scris un articol în acest mod deja ești un scriitor promițător. Scrie în continuare și educă-te în a scrie articole  pe care oamenii sa le citească și de a profita la maxim de blogul tău. Astfel calitatea articolelor va crește precum și mulțumirea cititorilor.

Concluzie pentru afacere de tip network marketing ?

Perseverența, integritatea și o strategie eficientă vor face să ai o afacere de tip network marketing stabilă și profitabilă pe termen lung.

 Nu poți avea o strategie eficientă dacă nu îți cunoști în detaliu consumatorii ideali. Investește mult timp în cercetare, vorba aceea „ măsoară de 10 ori și taie odată”.

 De asemenea, ai nevoie de obiective specifice și să-ți dezvolți abilitățile de prezentare și vânzare. În plus o prezență pe internet remarcabilă și eficientă te poate ajuta să menții o relație apropiată cu cei interesați. Evident și să îți crești afacerea de tip network marketing.

Pentru că ne place să oferim valoare și ai citit pană la final, vrem să te încurajăm și îți oferim acces la cursul gratuit Fundamentele marketingului online. Spor în toate!

Ți-a plăcut articolul? Dacă vrei să ai acces la mai multe informații utile despre marketing, abonează-te la newsletter-ul nostru aici.

Întrebări frecvente network marketing

Ce este network marketing?

Vânzarea prin reţele – multi level marketing – este o formă a vânzării directe. În care produsele şi serviciile sunt oferite consumatorilor direct sau prin intermediul unei reţele de vânzători direcţi. u003cbru003ePrimești un comision atât pentru vânzările proprii, cât şi pentru vânzările generate de reţelele de vânzători și consumatori create de tine.

Cum funcționează o afacere network marketing?

Multe companii de tip MLM au un proces foarte bine optimizat pentru a vinde produsele și a crea o rețea de consumatori. Nu degeaba unele au cifra de afaceri de peste o sută de milioane de dolari la nivel național.u003cbru003eIdeea de bază este să creezi rețele de consumatori pentru produsele companiei. Pot  fi înscriși de tine sau de alte persoane din rețeaua ta de consumatori. Ulterior vei primi un comision lunar pentru fiecare produs vândut sau consumat de tine sau de oamenii din rețeaua ta de consumatori.u003cbru003eu003cbru003eDupă ce rețeaua de consumatori se multiplică aceasta devine tot mai stabilă și poate deveni un activ profitabil.  De obicei alte persoane ce le-ai mentorat se vor ocupa în mod activ de rețeaua de vânzători. Mai rămâne să fii atent la statisticile afacerii tale și la atingerea obiectivelor.u003cbru003e

Ce companii network marketing sunt în România?

Unele companii network marketing sunt foarte profitabile, precum: Avon, Amway, Herbalife, Forever Living Products și altele. Acestea sunt prezente și la noi în țară și unele au  vânzări anuale de câteva miliarde de dolari la nivel global.

Funcționează network marketing?

Se pare că da, iar cifra de afaceri este un indicator bun în acest sens. Unele au cifra de afaceri de miliarde de dolari la nivel global.